Jak ćwiczyć, by gubić zbędne kilogramy?

Chyba wszyscy próbujemy ostatnio przekonywać się do treningu siłowego. Uznajemy go za najlepszą metodę walki ze zbędnymi kilogramami, więc nawet jeśli totalnie nie mamy na niego ochoty, i tak próbujemy się do niego zmuszać, aby w ten sposób zawalczyć o lepszą sylwetkę. Z jednej strony to dobrze. Porządny i efektywny trening na odchudzanie raczej nigdy nie będzie wyłącznie czystą przyjemnością, bo zawsze zmusi nas w jakimś stopniu do przekroczenia pewnych naturalnych barier naszego ciała. Z drugiej jednak strony do aktywności nie powinniśmy się specjalnie zmuszać, bo przy takim podejściu długo z nią nie pociągniemy. Gorzej, jeżeli od zawsze jesteśmy osobami leniwymi i po prostu uważamy, że sport nie jest dla nas. W takim razie prawdopodobnie żadne trening na odchudzanie nas do siebie nie przekona. Musimy więc podejść do sprawy nieco inaczej i spróbować wpleść chociażby minimalną ilość wysiłku fizycznego do swojej normalnej codzienności.

A akurat ten cel jesteśmy w stanie osiągnąć bez żadnych większych problemów. Na sam początek zastąpmy windę schodami. Jeżeli mieszkamy w bloku, tym bardziej wyjdzie nam to wyłącznie na dobre. Od tego momentu nigdy już nie wjeżdżajmy na żadne piętro windą. Nawet jeśli mamy do pokonania ze sto schodków, zmuśmy się do tego, by po nich wejść. Róbmy to za każdym razem. Wnośmy po schodach także siatki z zakupami, torby z pracy bądź plecak z laptopem, aby dodatkowo wzmocnić trochę mięśnie, które będą musiały poradzić sobie z utrzymaniem ciężaru. Nawet taka niepozorna aktywność pozwoli nam spalić każdego dnia dodatkowe pięćdziesiąt kalorii. A jest to równowartość całkiem sporego ciastka lub dwóch czekoladowych cukierków.

Pomyślmy też o innym sposobie dostawania się do pracy lub szkoły. Jeżeli do tej pory dojeżdżaliśmy do tych placówek autem, autobusem lub tramwajem, przestawmy się na swoje własne nogi. Trening na odchudzanie to przecież także chodzenie. A jeśli do pracy mamy dwadzieścia minut na piechotę, w obie strony zdołamy przejść jakieś cztery kilometry i spalić w ten sposób nawet do trzystu kalorii. Nawet tego nie odczujemy, a jednak różnicę będzie widać w naszej sylwetce. Przy okazji zaoszczędzimy też całkiem sporo pieniędzy. W końcu paliwo nie jest tanie, podobnie zresztą jak bilety na komunikację miejską.

Nie istnieje jeden idealny trening na odchudzanie, więc nawet jeśli ktoś twierdzi, że to siłownia pozwoli nam schudnąć, absolutnie nie ma on racji. Spróbujmy więc raczej postawić na tę spontaniczną i dodatkową aktywność fizyczną. Ona może dać nam znacznie więcej od intensywnego wysiłku siłowego.

Related Post