Jak poradzić sobie z głodem?

Prędzej czy później w trakcie procesu odchudzania spotkasz się na pewno z uczuciem głodu. Tego nie da się uniknąć. Nawet najlepiej zbilansowana i idealnie dopasowana do twoich preferencji dieta na jakimś etapie stanie się dla ciebie wyzwaniem, z którym będziesz musiała jakoś sobie poradzić. W chwili, w której poczujesz, że już dłużej nie wytrzymasz i zaraz sięgniesz po coś słodkiego, najpierw wypróbuj zdrowsze i znacznie bardziej sycące przekąski. Pamiętaj tylko, aby rozważnie je dobierać. Czasami bowiem nawet te z pozoru super zdrowe produkty mogą mieć całkiem sporo kalorii. A im więcej kalorii wprowadzasz do organizmu, tym niestety większe ryzyko przybrania na wadze.

Masło orzechowe zdaje się być ratunkiem idealnym na mały głód. Niby tak, bo jest to produkt wartościowy, ale z drugiej strony masło jest przede wszystkim źródłem tłuszczu, przez co ma bardzo dużo kalorii – nawet do stu pięćdziesięciu kalorii tylko w jednej łyżce! A najprawdopodobniej bez trudu poradziłabyś sobie z opróżnieniem niewielkiego słoiczka arachidowej pasty. W tym przypadku trudno zatrzymać się na jednej małej łyżeczce. Niektórym osobom masło orzechowe utrudnia odchudzanie, bo jest tak dobre, że łatwo można wchłonąć wraz z nim setki lub nawet tysiące kalorii. Co nie znaczy jednak, że masz z niego całkowicie rezygnować. Jeżeli nie wyobrażasz sobie bez tego masła swojego żywieniowego życia, pamiętaj tylko, by odważać je na wadze i zawsze sprawdzać, ile rzeczywiście dodałaś go do ciasta czy innej potrawy.

Jak zahamować apetyt? Jeżeli jest to apetyt na słodkie, pewnie próbujesz poradzić sobie z nim przy pomocy owoców, zwłaszcza tych suszonych, które są znacznie słodsze. Nie jest to jednak najlepsza metoda z możliwych. W zaledwie stu gramach orzechów suszonych (a jest to jedna garść) znajdziesz ponad trzysta kalorii, czyli równowartość pączka bądź dwóch wafelków czekoladowych. Suszone owoce są pyszne, ale koniecznie zwróć uwagę na ich kaloryczność i zastanów się dwa razy, zanim spałaszujesz przy jednym posiedzeniu całą ich paczkę. Twoja dieta może je zawierać, ale tylko wtedy, gdy będziesz stosować je w niewielkich ilościach. Suszone owoce to niestety głównie źródło cukru. Zawierają mnóstwo cukrów prostych – więcej niżeli świeże owoce. Traktuj je jako dodatki, a nie samodzielne przekąski. Musisz po prostu na nie uważać.

Z czasem sama opanujesz podstawową wiedzę na temat kaloryczności poszczególnych produktów i wtedy łatwiej ci będzie komponować zdrowe, wartościowe i zarazem niskokaloryczne posiłki. Odchudzanie stanie się prostsze. A ty sama znajdziesz swój idealny sposób na to, jak zahamować apetyt i nie dać mu za wygraną.

Related Post