Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch

Marzysz o idealnie płaskim brzuchu, którym mogłabyś się chwalić na plaży w obcisłym i odsłaniającym ciało bikini? Wiesz, że połowa sukces to dieta, ale z drugiej strony chciałabyś też trochę poćwiczyć, by skóra nie obwisła, a za to nabrała wyraźnej jędrności? Zacznij zatem wykonywać ćwiczenia na płaski brzuch, które nie są trudne i na szczęście nie zajmują wiele czasu. Możesz je wykonać nawet wieczorem przed telewizorem. Nigdy nie znajdziesz już wymówki, by nad sobą nie popracować.

Pierwsze ćwiczenie to wspinaczka na piłce lekarskiej. Ustaw się tuż przed nią i ułóż na niej obie dłonie, rozstawiając je na szerokość barków i ustawiając tuż pod nimi. Twoja pozycja powinna przypominać pozycję do pompki. Teraz zepnij całe ciało i staraj się nim nie bujać na boki, a następnie postaraj się przyciągnąć lewe kolano do klatki piersiowej. Wykonaj dokładnie ten sam ruch na drugą stronę i powtórz całość dziesięć lub dwadzieścia razy. Dzięki temu pozornie prostemu ćwiczeniu na pewno szybciej osiągniesz wymarzony płaski brzuch.

Druga propozycja to utrudniona wersja klasycznych scyzoryków, które tym razem wykonasz z pomocą dodatkowego obciążenia. Dobry trening na brzuch nie może być przecież prosty. Wyjdź zatem poza granicę swojego komfortu i przekonaj się, że dasz sobie radę. Połóż się na plecach na macie. Weź do rąk kilogramowe bądź dwukilogramowe hantle, zepnij mięśnie brzucha i unieś nogi tak, by wraz z podłożem stworzyły kąt prosty. Ruch polega na jednoczesnym skierowaniu obu nóg w stronę maty (ale nie kładź ich na podłodze) oraz przeciągnięciu dłoni z hantlami za głowę (też nie możesz ich położyć). Ćwiczenie jest trudne, ale jeśli będziesz często je wykonywać, na pewno szybko załapiesz, o co w nim chodzi.

Zapewne po dwóch poprzednich ruchach masz już wszystkiego dość. Jesteś tak wymęczona, że najchętniej położyłabyś się już do łóżka, aby mięśnie brzucha przestały cię palić i dotkliwie kłuć. Zanim to jednak uczynisz, na sam koniec wykonaj ostatni ruch. Dzięki niemu przekonasz się, że co niektóre ćwiczenia na płaski brzuch mogą być całkiem przyjemne i komfortowe. Tym ćwiczeniem będzie bowiem klasyczna deska. Zapewne wiesz, jak ją wykonać, ale cały sekret tkwi w tym, by wykonać ją przy maksymalnym spięciu mięśni brzucha. Nie musisz też wcale utrzymywać tej pozycji przez pięć czy dziesięć minut. Na początek 30 sekund w zupełności ci wystarczy. Dużo ważniejsze jest bowiem to, aby przy desce zachować prawidłową technikę i cały czas utrzymywać wszystkie mięśnie brzucha w maksymalnym spięciu.

Related Post