Najlepszy rodzaj aktywności na odchudzanie

Aktualnie można dostrzec wyraźną modę na chodzenie na siłownię. Kluby fitness, niegdyś okupowane wyłącznie przez umięśnionych mężczyzn, dziś są odwiedzane przez dosłownie wszystkich – młodych i starych, mężczyzn i kobiety. Doszło do tego, że siłowy trening na odchudzanie został uznany za nieodłączny element redukcji, którego – jak twierdzą liczni instruktorzy – nie da się zastąpić ani bieganiem, ani klasycznym fitnessem na macie. Z jednej strony jest to prawda, ale nie do końca. W kontekście kształtowania sylwetki trening siłowy rzeczywiście nie ma sobie równych, bo to on zdecydowanie najlepiej wpływa na rozbudowę masy mięśniowej. Wystarczy połączyć go z dodatnim bilansem kalorycznym, aby zbudować solidne i atrakcyjne mięśnie. Na odchudzanie też wpływa on korzystnie, gdyż zapobiega utracie masy mięśniowej, co przekłada się i na palenie większej ilości kalorii w trakcie ćwiczeń, i na lepszy wygląd sylwetki. Niby same korzyści, ale warto jednak wspomnieć o tym, że nie każdy (a tyczy się to przede wszystkim pań) marzy o muskularnej figurze. Niektóre kobiety wolą wyglądać filigranowo. Chcą być szczupłe i zgrabne, ale to w zupełności wystarcza im do szczęścia. W takim wypadku siłowe ćwiczenia na odchudzanie nie będą najlepszym wyborem. Jeżeli bowiem chodzi o samo przepalanie kalorii, więcej można ich zużyć podczas klasycznego biegania czy nawet jazdy na rowerze, bo ćwiczenia siłowe wbrew pozorom nie są aż tak dużym obciążeniem dla ciała i organizmu.

Warto też wspomnieć o istocie tak zwanej spontanicznej aktywności fizycznej. W procesie odchudzania to ona potrafi odegrać znacznie większą rolę od żmudnie zaplanowanych treningów. Czym jest ta tak zwana spontaniczna aktywność? Otóż jest to ogół ruchu, który wykonuje się w ciągu dnia, a który nie jest zaplanowany i nie wiąże się z konkretnymi treningami. Dobrym jej przykładem będzie jazda na rowerze odbywana w celu dotarcia do pracy lub szkoły. Inny przykład to wejście po schodach na piąte piętro zamiast jazdy windą. Spontaniczną aktywnością jest nawet intensywna gestykulacja podczas rozmowy czy krótki nagły taniec wykonany pod wpływem nagłego uczucia szczęścia i radości. A to właśnie te niepozorne ruchy potrafią wygenerować wyraźny deficyt energetyczny. Osoby, które z natury są energiczne i nie potrafią nigdy usiedzieć na miejscu, na ogół nie mają problemów ze swoją sylwetką. Warto więc dzień w dzień zmuszać się do jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Niech to będzie przynajmniej krótki wieczorny spacer z psem. Nawet takie ćwiczenia na odchudzanie mogą zadziałać świetnie.

Related Post